Tohtoročný Halloween či po slovensky Dušičky budú niečím výnimočné. Tesne po týchto sviatkoch okolo našej planéty Zem údajne preletí asteroid pripomínajúci lebku. Má ísť o zlé znamenie alebo len o prirodzenú zhodu okolností vo vesmíre?
Podobizeň pripomínajúca lebku je pre tento 600 metrový asteroid výstižný, nakoľko sa má jednať o prelet mŕtvej kométy okolo našej Zeme. Jej povrch je navyše prepadnutý na miestach, ktoré pripomínajú typický výzor ľudskej lebky s jej očnými priehlbinami, veľmi totožná podoba sa týka najmä miesta v nosovej oblasti i celkový tvar tejto kométy pripomínajúci ľudskú hlavu. Vyzerá naozaj desivo a verím, že mnohí ľudia by na základe tejto vizuálnej charakteristiky dokázali narobiť ďalší povyk o predvzesti niečoho zlého, či možno skorého konca našej planéty. Opäť. Tieto informácie však budú založené len na našej bujnej ľudskej predstavivosti, teda aspoň pevne dúfam.

demon

V skutočnosti ide o kométu označenú ako Asteroid 2015 TB145 a je dosť možné, že už je mŕtva, respektíve postupne odumiera. Ale je desivé, že jej odumreté časti pripomínajú práve tvár smrtky a práve v tejto dobe preletí okolo nás. Názov asteroidu začína číslom 2015, čo je vlastne označenie roku, v ktorom bol objavený a zmapovaný. Čo je však zaujímavé, bol objavený v približne rovnakom čase, teda okolo Dušičiek a takmer presne v túto dobu okolo nás preletí opäť, po troch rokoch. Kométa bude od našej Zeme vzdialená až 38 miliónov kilometrov, teda spatriť ju bude trochu tvrdý oriešok. Na druhej strane si môžeme vydýchnuť, nakoľko nás prelet tejto kométy vážnejšie neohrozí.

vesmír

• Najbližšie k nám príde na návštevu až v roku 2082, máme tak zrejme poslednú príležitosť venovať sa tejto „smrtke“ o niečo detailnejšie.

Najbližšou hrozbou má byť rok 2024 a ten bude v znamení preletu kométy zvanej ako Apophis (egyptský boh zla). Preletí v oveľa bližšej vzdialenosti- 39 000 kilometrov.